fredag 17 april 2009

Han med skägget

Läser att Pirate Bays grundare precis fått sin dom i form av ett års fängelse och 30 miljoner SEK i böter. Nu börjar vi ju snacka lite amerikanska böter här. Pinsamt dock att våldtagna och misshandlade på sin höjd kan få 75 000:- i skadestånd.. Men det var inte det jag skulle skriva om utan att jag inte har satt mig in så jättemycket i vad det här handlar om. Jag står lite med ett ben på varje sida. Jag har själv inte köpt en skiva på säkert 8-9 år, men samtidigt så tycker jag ju inte att det är OK att massbränna hur mycket skivor och filmer som helst som man sen säljer vidare. Svår balansgång det där..

Men en sak som är säker är att han som har det där getskägget i Pirate Bay förtjänar att få betala minst 20 miljoner i skadestånd pga fulhet.

Inga kommentarer: