torsdag 30 april 2009

Fler cyklister jag inte tycker om

I tidigare inlägg hänvisade jag ju till diverse cyklister som gärna skulle kunna få livslång punka på sina däck, men jag glömde ju kanske den mest störande av dem alla:

MÄN I CYKELTRIKÅER
Män i cykeltrikåer ja, denna grupp av lätt tjocka 50+ män som bestämt sig för att helt plötsligt lämna bilen hemma och istället börja cykla. De kör Tour De France stället oavkortat och tror att det på fullt allvar går att cykla i åtminstone 50km/h på cykelbanan. Egentligen är det inte just detta jag har problem med utan att de ALLTID trampar på 1:an. De har köpt en ny cykel med typ 23 växlar och ändå cyklar de alltid och ständigt på lägsta växeln. Benen går som symaskinsnålar på dem och de kör samma växel oavsett om de är i nerförsbacke, uppför eller bara på raksträcka.

Jag har lust för att stoppa in en pinne i hjulet på dem. Vilket jag i och för sig har med rätt många som cyklar. Jag funderar på att utveckla någon sådan slags pinne och sedan ta patent på den. Den skulle kunna fungera på två sätt; 1 - tillräckligt hård för att stoppa in i ett hjul, och 2 - utrustad med någon form av elektronik som gör att man kan ge stötar åt folk man bara vill skall försvinna av vägen.

Ja det skall jag nog göra!

Inga kommentarer: