onsdag 22 april 2009

Here we go again!

Då har cykelsäsongen börjat. Inte bara för mig utan för alla andra idioter i Stockholms stad också som på snabbast möjliga sätt skall försöka ta sig till jobbet - kosta vad det kosta vill. Själv har jag anlagt attityden att jag tänker trampa i mitt tempo och om någon har ett problem med det får de väl cykla om. Det finns de som nöjer sig med detta och cyklar förbi utan att säga något och sen har vi idioterna som måste plinga för att tala om att de cyklar förbi. Jag har utsett 3 hatgrupper som jag stör mig mest på i cykeltrafiken.
  1. De som cyklar som att de skulle vara med i Tour de France. Iförda tigths, extra slimmad tröja som skall minska motståndet och en töntig bocka-styre cykel. Det är de som på något sätt lyckas nästla sig längst fram vid en rödljuskö trots att det står ca 20 personer före som snällt har ställt upp sig på led. Död åt dem.
  2. Tanterna i 40+. Eller kanske 50+. De som cyklar förbannat långsamt och tar upp precis hela cykelvägen. Det är OK att cykla långsamt men gör det då så att andra kommer förbi. Efter att ha lyckats tråckla sig förbi dem med risk för att bli överkörd av en bil så tror man att man är safe. Men icke. Vid nästa rödljus så trampar de ikapp och antingen blir det grönt lagom till att de kommer eller så drar de helt ogenerat förbi alla, cyklar mot rött och lägger sig behagligt i ledarposition igen - till allas förtret.
  3. Alla med reflexväst. Det är ljust från klockan 5 på morgonen nu, du kan ta av dig mongo-västen.

Inga kommentarer: