torsdag 26 februari 2009

Friskan eller Sats?

Nu går snart mitt Friskis kort ut, närmare bestämt om en vecka. Frågan är vad jag skall göra? Jag gnäller ju rätt ofta på Friskan och det vore ju himla skönt att ta sig därifrån och slippa alla gamla snuskiga tanter och svettiga gubbar, men å andra sidan är det rätt soft. Valet står mellan Friskan och Sats.

Friskan
+ Billigt, med vårt bidrag vi får på jobbet betalar jag bara 400:- för ett år. Finns rätt många gym på olika platser runt om i stan. OK öppettider.
- Dåliga pass, för mycket folk, för få maskiner och dessutom inbillar jag mig att bara för att det är så billigt så behöver man inte vara där mer än nödvändigt.

SATS
+ Finns också i rätt många olika stadsdelar, bland annat precis jämte jobbet och ett nyöppnat i Hornstull (om vi nu blir kvar där), känns lite fräschare, roligare pass och fler maskiner
- För jävla dyrt, efter vårt friskvårdsbidrag så måste jag ändå betala 3500:- för ett år. Å andra sidan kanske man verkligen tvingar sig själv dit då?

Jag skall fundera lite till.

Inga kommentarer: