söndag 8 februari 2009

Bokrecension

Fick ett ryck för några veckor sedan och köpte på mig lite böcker. Jag älskar faktiskt att läsa och tycker det är väldigt avkopplande men den sista tiden så har jag bara stupat i säng och somnat direkt. Jag var inne på Lagerhaus av någon anledning och passade där också på att köpa på mig 4 pocketböcker. Tyvärr var väl utbudet sådär så av de 1o böckerna som fanns hade jag redan läst 4, 2 var jag inte intresserad av att läsa alls så då återstod det bara 4 böcker.
- Flyga drake
- Någon Liza Marklund historia
- Camilla Läckberg - Tyskungen
och
- The Dirt - boken om Mötley Crue.

Och det är den sista jag började läsa bara för att den verkade så jävla lam. Och det var den för övrigt också. Boken handlar om de fyra medlemmarna i bandet Mötley Crue och hur de levde under tiden bandet var poppis. Man kan väl kort och gott sammanfatta boken med följande tre ord: Droger, brudar och slagsmål. Jag har svårt att förstå att folk som knarkat så mycket som det här bandet gjort ändå kan berätta såna detaljerade historier? Och nu var det ju inte bara lite smådrogande i form av att röka hasch utan två av dem var i princip heroinberoende och tog diverse överdoser (Nikki Sixx och Tommy Lee). Sångaren Vince Neil var alkoholist och verkar bara vara totalt dum i huvudet, och den fjärde medlemmen Mike Någonting hade väl inte heller hästarna hemma. De verkade åtminstone anamma vad rock handlar om men det som är lite svårt att greppa för mig som kanske inte lyssnat särskilt mycket på dem är ju hur "hårda" de egentligen var. Lyssnar man på deras låtar nu så känns det lite mer som en tyngre version av Backstreet boys.

Nä tacka vare vet jag Bon Jovi. Och boken är klart läsvärd om man själv vill känna sig lite normal för en stund.

Kickstart my heart - Mötely Crue
Skrevs efter att Nikki Sixx hade tagit en överdos, blivit inlagd på sjukhuset för att sedan rymma därifrån och ta en överdos nästa dag igen.

Inga kommentarer: