tisdag 6 januari 2009

Nyårslöften

Jag vet att man inte skall avge dem men det är ju ändå rätt kul. I år satsar jag på två stycken som jag faktiskt tror att jag kanske kan lyckas med. Det är följande;

- Jag skall försöka ha med mig lagad mat till jobbet åtminstone 2ggr i veckan. Det är helt sjukt när man tänker på hur mycket pengar det går till att äta ute varje dag. Medelpriset för en dagens här runt Stureplan är väl typ 80:-, x 5 = 400 :- i veckan, alltså 1600:- i månaden. Och då äter jag och Björn rätt mycket ute på helgerna också. Nä lite skärpning på det.

- Jag skall träna på gymmet minst 2ggr i veckan också. Och här skulle jag gärna klämma in med 4 ggr men om jag kör 2 så känner jag mig säkert bättre för att jag förhoppningsvis kommer att klara detta. Utöver detta skall jag försöka gå till jobbet åtminstone 1 dag i veckan också.

Andra småsaker som jag hoppas kommer inträffa under året är ju att jag helt plötsligt börjar tjäna enorma summor pengar, att jag och Björn trillar över en riktigt billig och schysst lägenhet. Och lite andra småsaker, men jag börjar med de två övre helt enkelt.

Vad har du lovat?

Inga kommentarer: