fredag 23 januari 2009

Halva flytten avklarad

Och jag är ett lik. Dock är det inte mest synd om mig utan om stackars lilla Matteo som har jobbat sen kl 10.30 i torsdags morse. När jag kom till jobbet idag vid strax innan 7 så hade han alltså jobbat hela natten. När jag gick därifrån strax efter 19 så jobbade han fortfarande. Men då hade han fått ett glas champange och var i princip full.

Halva flytten är dock avklarad och resten fixar vi imorgon vid 8.30. Och med "vi" menar jag inte mina jobbarkompisar utan jag och flyttgubbarna. Jag skall inte skriva allt för mycket här för jag vet inte vilka som läser men när jag har en utvärdering på det här så skall vissa personer få höra ett och annat om sina insatser. Dock gäller det ju att balansera på en lina så att det inte bara låter som gnäll utan också som att jag lärt mig något, för det har jag ju egentligen. Jag har lärt mig att saker ALLTID tar längre tid än vad man tror, att man ALLTID måste dubbel, eller nä "FEMpel" kolla allt för att vara säker på att folk fattat, och att man ALDRIG kan lita på stora bolag såsom Telia, Bredbandsbolaget etc.

Men nya kontoret är hur flashigt som helst och det kommer att bli superbra den dagen "vi" väl får det iordning.

Inga kommentarer: