måndag 15 december 2008

Uppdatering

Lite dålig aktivitet av mig här inne nu märker jag men jag har visst inte haft tid..

Haft en rätt stressig vecka på jobbet med mycket PR eftersom vi vann den välkända tidningen .net Magazines "Web Agency of the Year" award. Jättekul eftersom det som sagt var är en mycket välkänd tidning inom webdesign. (Säger de som vet kanske jag skall tillägga)
Så det har varit mycket med att fixa en release, skicka ut, följa upp och försöka få till lite träffar med olika journalister. Dock är det lite svårt nu eftersom vi stänger kontoret i tre veckor och sen skall vi ju flytta, inte så kul att bjuda hit dem till ett helt tomt kontor. Och utöver PR-biten så är det ju då fullt upp med själva flytten. Har haft ett litet sammanbrott på Bredbandsbolaget men förhoppningsvis har det sjunkit in i deras hjärnor nu att vi faktiskt behöver få ett bestämt datum när internet är inkopplat eftersom hela vår verksamhet faktiskt hänger på det.

Vi firade för övrigt även lucia på jobbet, otroligt små och charmiga barn från ett närliggande dagis kom på besök. Dock var det ett ADHD barn med vid namn Titus som envisades med att skrika, springa omkring och bara vara allmänt störig i sin Staffan Stalledräng outfit.

Helgen var mycket trevlig i övrigt. I fredags kväll efter jobbet gick jag och B på stan lite för att försöka hitta lite julklappar till nära och kära. Vi kör vårt avancerade lottningssystem även i år, men eftersom jag och Björn lottade ihop det i Köpenhamn har vi stenhård koll på vem som skall köpa till vem också. Vi hittade dock inget utan åkte hem och kollade på Idol finalen istället. Den där lilla maltesen är ju en riktig solstråle, verkligen sådär genuint glad. Kul för honom att han vann!

I lördags hängde vi på stan tillsammans med en miljon andra människor, sen var vi och gratulerade Eva på hennes 25-års dag. Det blev dock bara en kort visit eftersom vi sedan skulle till Allmänna Galleriet tillsammans med Björns jobb. Det var väl helt OK, tyvärr drabbades jag (och mest Björn) av glo-sjukan då medlemmar från dansgruppen Bounce var på plats och dansade loss. Fiskpinnedansen man själv sysslade med kändes mindre het just då.
Hemma vid strax efter 2 ialfl vilket var skönt, för dagen efter mötte vi upp Löwet och Tobbe på Gröna Lund. Väl där fick vi nog alla lite av speldjävulen i oss. Eller allra mest Tobbe som stod och bankade som en besatt för att vinna en stor pingvin - och det glädjevrålet han la av när han lyckades skrämde de flesta barnen runt omkring. Efter lite övertalande från Löwet så gick han senare med på att lämna bort den till en liten flicka. Någon annan som skrek sönder örat på sina vänner var jag när vi åkte "Vilda musen". En liten fjant berg-och-dal-bana men jisses vad det gick. Jag hakade upp mig och kunde inte sluta skratta eller skrika så stackars Björn är väl helt lomhörd nu...eller nu och nu, tycker han verkar tillämpa det där med selektiv hörsel rätt ofta när jag pratar.

Nä om man skulle jobba lite nu då kanske.

Inga kommentarer: