onsdag 10 december 2008

Härliga SL

Vanligtvis tar det ca 15-20 min för mig, dörr till dörr att ta mig med tuben till jobbet. Idag tog det 1 h och 40 min.

Någon idiot, eller något tekniskt fel hade gjort att en kabel börjat brinna på röda linjen. Det gjorde att röda linjen stod still från båda hållen. Inget besked om när den skulle börja gå kunde dock lämnas så jag gick upp till Stureplan och tänkte att jag kunde ta 2:an till Slussen och sen ta mig därifrån på något sätt. Visst, det hade ju gått fint om det i själva verket gick några bussar. Stod och väntade i ca 15 min på vilken buss som helst, och då skall man ha i åtanke att de går vanligtvis var 5e minut. Tillslut kommer det en buss som går till Slussen som jag och ungefär 124 andra skall på. Trångt trångt. Jag kanske skall nämna att det fullkomligt spöregnar ute annars hade jag gärna gått hem. Åker med bussen till Slussen, det tar typ 20 min, vilket i vanliga fall inte borde ta mer än max 10 min. Väl vid Slussen är det total kaos, alla skall på extrabussarna som står uppställda och det ser på allvar ut så som det brukar göra när man ser bilder på överfyllda tåg från Pakistan. Börjar gå från Slussen och tänker att jag kan hoppa på 66an som stoppar precis utanför vår dörr och som tekniskt sett inte borde vara sååå drabbad av att tuben inte går. Fel av mig. Står och väntar på bussen i ca 20 min och tänker att jag egentligen lika väl kan gå hem eftersom jag redan är dyngsur men samtidigt vill jag inte börja gå ifall bussen kommer. Till slut dyker den upp, jag och ett alldeles för stort antal klämmer oss på och sen tar det ca 20 min att ta sig hem därifrån också.

Mina nerver säger jag bara, hemma i Jönnet hade jag ju bara ringt pappa.. ;)

Inga kommentarer: