torsdag 18 december 2008

Julen är här..

Åtminstone om man skall tro familjen Nero/Runfeldt. Jag har aldrig varit en sucker för julpynt direkt och små tomtar och shit kommer inte innanför min dörr. Däremot fick vi, eller jag kanske skall säga jag, något ryck och handlade på mig lite grejer - dock utan att spendera allt för mycket pengar. Se mina kackiga bilder och mitt budget julpynt och dröm er bort till en vit jul.



De obligatoriska "lukta gott apelsinerna"
Kostnad: Typ 30:-
(skålen är Björns sen tidigare)


Hyacinter, kostnad 50:- för 3st
Vasarna, typ 130:- på Åhlens.
Råkade dock slita av rötterna helt på en av lökarna
så vi får se hur länge den orkar med.


Granris - snott från en granförsäljare som höll
på att packa ihop för dagen. Har redan börjat barra.
Vas - fynd från Myrornas i Jönnet för typ 30:-


Plastjulgranskulor från Åhléns - typ 80:-
Redan avskavda för övrigt, taskig kvalle som fan.
Glaskrukor från IKEA.


Julstjärna från Lagerhaus -198:-
Vi passade på att fynda när den var extra billig, tror
ordinarie pris var 298:- eller något.


En mini-julgran 198:- Plantagen
Björns älskade polkagriskäppar, 29:-
Alla paketen - way to much.
(De tre som ligger längst fram är mina.. hehe)


Buddha och hans röda band


Världens snällaste tjej lägger på julkorten till sin pojkväns släkt eftersom
de aldrig skulle komma iväg annars - priceless!

2 kommentarer:

Anonym sa...

total kostnad 745:- (av det som är listat)

julkort + porto = 120

allt som allt, nästa 1000kr.

priceless? bara nästa ; )

Jullan sa...

Men då är ju många av grejerna köpta sen tidigare!!
Men visst, det kanske blev lite dyrare än planerat, dock går det ju att återanvända en del av sakerna.