måndag 1 december 2008

Hemma och icke-utvilad

Hej, nu är vi hemma igen efter en otroligt mysig helg i Köpenhamn. Vi har inte gjort ett skit utan bara vandrat omkring och haft det trevligt på alla sätt. På något sätt känns det helt legitimt att sätta sig och ta en öl kl 13.30 en lördag i Köpenhamn. Hade det varit i Stockholm så hade man tagit en fika. Det är ju för övrigt en sak jag känner att jag saknar i Sverige, ställen där man både kan fika och dricka öl. Det blir liksom mycket mysigare så..

I övrigt var hotellet helt OK och låg bra till. Flygbiljetterna ner gick att boka med speciell sittplats, så när jag bokade skulle jag försöka tänka till vart vi borde sitta för att få så mycket plats som möjligt. Tyvärr var jag en stolsrad för långt fram och vi hamnade framför nödutgången vilket gjorde att sätet inte gick att fälla samt att människorna framför praktiskt taget satt i knät på oss. Detta fick jag också en del skit för, men hey - är det budgetflyg så är det. Flyget var för övrigt också en timma försenat på vägen hem..

Annars har vi som sagt var mest vandrat omkring. Jag har inte köpt ett klädesplagg vilket jag är lite stolt över. Vi gick mest omkring på Ströget på lördagen och där är det ju väldigt mycket vanliga affärer, typ HM, Gina Tricot och annat. Kändes lite onödigt att lägga pengar på dessa kläder som faktiskt blir billigare hemma i Sverige. På söndagen har de faktiskt söndagsstängt i många av affärerna så då gick vi mest omkring lite. Vi testade bland annat på att vandra igenom kvarteret bakom stationen som mest är känt för att innehålla porraffärer samt knarkare. Dock var det egentligen bara de två första kvarteren, sen var det riktigt trevligt med väldigt många annorlunda klädaffärer. Kan rekommenderas! Andra saker vi hann med var att käka på ett riktigt bra thai/vietnamesisk restaurang, dricka öl, bara hänga och prata, bli blöta av regnet, gå på ett erotik museum (inte så sexigt som det lät kanske... ) och ja bara hänga. Mycket trevligt och jag hoppas nu att Björn har insett vart ribban ligger inför min födelsedag! =)

Inga kommentarer: