måndag 22 december 2008

Bland gäddhäng, päronrövar och extramagar

Japp då var ännu ett pass på Friskis avklarat och som vanligt ställer jag mig frågan vad i helvete jag gör där?!? Har inte tränat pass på jättelänge utan har hållt till i gymmet och försökt träna så gott det går för mig själv, men idag tänkte jag att jag kunde behöva testa något annat.

Här är mina slutsatser av detta passet;

Ledaren:
Ung man i ca 35 års åldern, såg rätt vältränad ut men fick framför allt Jonas Gardell att framstå som årets manligaste hetero. Jisses.

Lokalen:
Halvfull, ca 45 personer på plats av 70. Unken svettdoft som liksom aldrig verkar vädras ut..

Doften:
Ja som sagt, ett fönster eller två på vid gavel hade inte varit fel. Svettdoft (vilket jag iofs kan ha bidragit till), äggfisar och gammal pensionärskiss doft ligger tung i lokalen.

Musiken:
Väldigt varierande här, började med någon arabisk historia, bytte därefter till ABBA (?!) sedan några andra låtar som jag aldrig någonsin har hört talas om. På slutet ordnade det dock upp sig med lite Orup samt några andra kända dängor.

Rörelserna:
Jag vet inte om jag skall skratta eller gråta. Första rörelsen var till den arabiska musiken och då skulle vi låtsas att vi var ormen som någon visslade upp ur en skål. Det gick sådär. Det fortsatte med lite alla möjliga typer av danssteg där mina favoriter nog måste varit "den hoppande spermien" och när ledaren kom i total discoextas under låten "Disco Inferno". Det var liksom inte rörelser man blev speciellt trött av och jag tvekar på att de gav något alls, mer än huvudbry över hur de skulle utföras.

Deltagare:
Jag och kanske 3 till i min ålder. I övrigt - pansjosar så långt ögat nådde. De hoppar runt helt i sin egen takt, gräver helt ogenerat efter trosorna i rumpan och har kläder som de använde på 70-talet. Nu tänker ni kanske att de minsan också har rätt att träna - och självklart har de det. Mitt problem är ju att jag håller till på helt fel ställe. Och när dessutom Greta 73, ligger jämte och gör fler armhävningar än jag så är jag HELT FEL UTE!

1 kommentar:

Anonym sa...

då skulle du se här i Linkan på rörelser.. Tänk Crazy frog, böj på knäna, fram med armarna lek att du kör motorcykel och brumma med... nannanana annananannan... jag döööööörrrr...