torsdag 20 november 2008

Du är vad du äter

Sitter och kollar på "Du är vad du äter" på TV3. Varenda gång blir jag så sjukt peppad på att börja äta nyttigare själv och framför allt att börja träna. Jag är fortfarande fast lite i syndromet jag-kan-äta-vad-som-helst-utan-att-gå-upp-i-vikt, men måste nog tyvärr börja inse att det kanske funkade fram till 22 års åldern eller något. Jag vill inte säga att jag är överviktig eller tjock på något sätt men visst kan jag märka att jag fått lite mer "former". Magmusklerna gömmer sig någonstans där bakom och det skulle ju vara kul att trolla fram dem igen. Inte minst för att jag själv har bestämt att innan jag får barn så skall jag vara riktigt vältränad så det inte blir så jobbigt att gå ner kilona igen. (Och nej vi skall inte ha barn än på ett tag)

Men nu tillbaka till programmet. Varför ser Anna Skipper så trött och gammal ut? Hon är 39 år, men om det är så man skall se ut när man är 39 så skiter jag nog hellre i den där hälsomaten. Dessutom är ju all sån mat så fruktansvärt dyr!! Varför är den det? Och varför skall hon ha såna där konstiga teman på varje deltagare? De kan aldrig bara få träna något vanligt utan nej, de skall köra magdans och äta enbart gula produkter. Vad sägs om att bara ge dem lite vanliga kosttips och träningstips som säker många andra kan relatera med?

Så fort jag blir frisk och känner mig piggare så är det jag som skall ta tag i projektet. Jag skall försöka äta nyttigare och dessutom träna, eller åtminstone röra på mig varje dag. Det kommer göra susen tror jag.

Nu skall jag dock gå och göra mig lite the och äta rostade mackor med marmelad och ost. Det får man göra när man är sjuk - och dessutom kan jag äta precis vad jag vill utan att gå upp i vikt...

Inga kommentarer: