söndag 23 november 2008

The bowling queen

Efter att ha legat hemma hemma i 1½ dag så kände jag mig lätt uttråkad. Jag och Björn bestämde därför att vi skulle ta och bowla lite på lördagen. Eftersom Björn har rykte om sig att vara en dålig förlorare så tyckte jag att det kanske var en dum idé att bjuda med andra, men jag gav med mig och det slutade med att kusin Helena och hennes kompis Christoffer hängde med. Vi hamnade på ett otroligt ofräsch ställe vid Kungsholmen där ägarna verkade ägna kvällarna åt att dricka upp vad som fanns i baren.

Anyway, det jag vill komma fram till är att jag är så jävla grym på bowling. Jag vann första serien klart över alla och tillsammans med Helena (eftersom vi naturligtvis körde killar mot tjejer) krossade vi allt motstånd. Tyvärr gick andra serien inte alls särskilt bra då jag tröttnade i armen och Christoffer kom in i något demon tillstånd och slog strike på strike. Vi hade i alla fall väldigt trevligt och Björn skötte sig exemplariskt!

Efteråt gick vi och käkade lite och hamnade sedan på en bar, men vid 01 tiden drog pensionärerna (Julia & Böna) hem.. Någon måtta får det vara på det roliga!

Inga kommentarer: