tisdag 25 november 2008

Att vänta på ett flyg

Igår var tanken att jag skulle hämta upp en nyanställd på Arlanda Express stationen. Karl, som han heter, har rest från Australien via Tokyo och Helsingfors men skulle enligt tidtabellen ändå land 15.55 på Arlanda. Om det inte vore för snön som vräkte ner igår..

Från början hade vi bestämt att jag skulle hämta honom nere vid Arlanda Express vid ca 17.30 tiden. När vi insåg att det skulle börja bli försenat så skickade jag ett mail till honom och bad honom att åka direkt till Fi lägenheten istället. Problemet var att jag inte fick något svar tillbaka och därför inte visste om han hade läst mailet. Då fanns det alltså bara två alternativ kvar,
1. Åka ner och vänta vid Arlanda Express och se ifall han dök upp
2. Skita i det och hoppas på att han fattar att han skall läsa sin mail
Eftersom jag har en sån otrolig pliktkänsla valde jag alternativ nummer 1.

Här kanske ni tänker "Ja men varför ringde du inte honom istället?" eller "Varför ringde du inte till Arlanda eller flyget?" Jo det ska jag tala om, han har ingen telefon och folket på Arlanda förtjänar att dö en långsam och plågofylld död. De kan nämligen inte under några omständigheter ropa upp i högtalaren att en viss person skall infinna sig vid informationsdisken eftersom de inte vill ha på sitt ansvar ifall han inte kommer. Det var första förklarningen. När jag ringde igen så var förklarningen att de bara ropade ut ifall det handlade om ett dödsfall.
Så med andra ord fick jag åka ner till Arlanda Express och sätta mig och vänta på en person som jag inte visste utseendet på.

Jag väntade i 2 ½ h sen gav jag upp. Det visade sig senare att Karl hade skickat till min jobbmail och sagt att han fortfarande var i Helsingfors. Flyget var superförsenat men nu är han på plats. Jag hade dock kunnat fördriva 3h av mitt liv lite roligare.

Inga kommentarer: