måndag 20 oktober 2008

Tystnaden är total

Just nu sitter jag i soffan och tjuvlyssnar på ett gäng muppar i köket. Det är nämligen så att det är styrelsemöte i bostadsrättsföreningen som pågår och eftersom Björn "hemskt gärna ville ställa upp för föreningen" på det senaste mötet när det var inval så blev tyvärr situationen så här nu. Det är inget muntert gäng som är på plats, förutom Björn och Figge. Figge är för övrigt min jobbarkompis.

I vilket fall som helst så har de nu i ca 15 min avhandlat en konflikt mellan två grannar. Någon har renoverat om sitt kök och på något sätt lyckats orsaka sprickor i taket i lägenheten under. Enligt juristen är detta inte något som själva bostadsrättsföreningen skall lägga sig i utan de berörda parterna får sköta detta själva. Trots detta så skall det diskuteras ut och in, fram och tillbaka samt upp och ned innan ämnet kan släppas. Vad hände med att diskutera hälgåarna ovanför oss? Är inte det mer aktuellt? Om inte annat kan de nog börja få prata om fler takskador snart..

Jag undrar hur länge de har tänkt att sitta här. Vad händer om jag vill gå och lägga mig?

Nu kör Björn en ekonomisk genomkörning med dem. Det låter ungefär som att alla har somnat..

Inga kommentarer: