fredag 10 oktober 2008

Svenska Design priset gick sådär..

OK jag är hemma i Jönnet nu men måste ju berätta om onsdagens event.

Jag och Figge dyker upp vid ca 18.45, ställer oss i en kö till lite snittar och vin. När vi kommer fram efter 5 min köande så säger hon att "ni får gå och hämta någon annanstans för jag måste spara till de som kommer sist". Eh jaha.. vi får traska vidare, hamnar vid ett annat bord men där har de inget alkoholhaltigt alls. Jo två flaskor, men de var där enbart som dekoration. Till slut får Figge panik och hittar lite för oss att dricka men då var det dags att gå in och deltaga i prisutdelningen.

Denna tar så sjukt lång tid att vi nästan somnar till. Helt plötsligt är det dags för vår kategori. Värdinna för det här lilla eventet var för övrigt Annika Jankell. Jag och Figge hade en liten diskussion där vi försökte komma fram till exakt vad hon har gjort i sitt liv?
I vilket fall som helst så verkade hon rätt kraftigt påverkad av vinet, (inte konstigt att det var slut överallt) och ställde de mest konstiga frågor till allt och alla. När vårt bidrag ropades upp, som heter FWA Teather så uttalade hon det på svenska "F dubbel V a teater". Då insåg vi att det förmodligen inte skulle bli någon vinst för oss.

Efter utdelningen så trodde jag att det var dags för 3 rätters middag. Vi hade trots allt betalat 1395:- per kuvert, men ack så fel jag hade. Det bjuds nämligen på en redan färdigkomponerad tallrik av kall mat + ett glas vin. För de ca 250 gästerna som är på eventet så finns det ungefär 8 barbord att stå och trängas vid. Utöver detta så spelar det något gammalt gubbjazz/rock band alldeles för högt.

Mindre nöjd med detta kan jag väl säga..

Inga kommentarer: