torsdag 11 september 2008

Strange dreams

Inatt så drömde jag om mitt ex. Det kändes mycket märkligt med tanke på att jag inte ägnat honom särskilt många tankar på senaste. I alla fall så stod han helt plötsligt här utanför min och Björns lägenhet och grät väldigt mycket, jag fattade dock aldrig riktigt varför.

Jag fick för övrigt reda på för ett par veckor sedan att han gått och förlovat sig. Hade väl egentligen inte tänkt att skriva detta här eftersom det känns som att vad jag än säger om det så kommer alla bara tolka det som att jag sitter och är världens bittraste människa här uppe - och inget kunde vara mer fel. Därför nöjer jag mig med att önska honom lycka till.

Tidigare kunde jag känna att det var viktigt att ha någon sorts kontakt med en människa man ändå levt och bott tillsammans med i nästan 6 år, men jag har omvärderat detta lite. Jag har inte hört något från Johan på typ ett år. Om man nu var så tighta och bra vänner så borde man ju kanske haft mer kontakt, vilket vi uppenbarligen inte har haft.

Jag är istället mycket tacksam och oerhört glad över att jag har hittat Björn. Han uppfyller verkligen alla krav som man kan ha på en pojkvän. Han är snäll, ärlig, rolig, mogen och framför allt jävligt snygg. Att vara tillsammans med honom känns bara så stabilt och skönt, något som andra kanske tycker är tråkigt men som jag aldrig känt tidigare. Bara det här att man kan sitta och diskutera en framtid utan att personen i fråga skall börja svettas och få en flackande blick. Eller att han kommer hem och säger att han faktiskt hellre ville träffa mig än att gå ut med sina kompisar - tidigare kändes det alltid som att jag kom på 2a plats. Nöjen först, Julia sen. Framför allt så känner jag att jag kunde lita på honom från första stund och jag vet att han aldrig skulle såra mig. Världens bästa Björn!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ursäkta, är det den där "gotländaren" Björn du syftar på? Snäll, ärlig, rolig kan jag köpa, men mogen?! (fråga honom om när han kastade suddgummi på folk under en föreläsning)

Det där med att sätta flickvännen på 1:a plats har jag lärt honom. Lixom att det är mannens jobb att städa, dammsuga, tvätta och diska. Enligt honom funkar det väldigt bra.

Jullan sa...

Björn vägrar erkänna att någon suddigummi-kastning har förekommit. Han känner även ingen Mats Edström men hälsar att han misstänker att en liten kille i Taipei sitter och skrattar för sig själv..