torsdag 11 september 2008

Klimakteriet

Ja jag börjar fundera på om det är där jag befinner mig. Min huvudvärk har släppt men jag svettas så fort jag gör någonting. Har gjort ett mycket halvhjärtat försök att städa här hemma men gav upp efter ett tag då jag bara blev helt varm hela tiden. Efter en tid utvecklades också en doft som förmodligen hade fått senapsgas att framstå som ljuvligt.

I alla fall så bestämde jag mig för att försöka gå ut och gå en sväng då jag kände att mina ögon förvandlats till fyrkanter efter för mycket Oprah och datoranvändnade. Jag hann inte mer än ner till Hornstulls centrum förrän jag var i det närmaste sjöblöt och då hade jag ändå inte tagit på mig tillräckligt med kläder. Kan jag ha hamnat i ett förtidigt klimakteriestadie?

Tre andra grejer som hände spär nämligen på mina misstankar:
  1. Jag klämde på varenda tomat för att få med mig 4 st perfekta.
  2. Jag förfasades över att priset på kantareller hade stigit från 99kr/kg till 129kr/kg.
  3. Jag hötte med näven , fortfarande kvar i fickan men ändå, åt en snorunge som åkte skoter inne i butiken.
Jag börjar bli orolig.

Inga kommentarer: