tisdag 2 september 2008

Kedjebrevsskit

Jag fick ett brev för ca 3 veckor sen av Helena Prahl, min kusin. Det var ju jättekul eftersom de flesta breven man får adresserade till sig nu för tiden är räkningar. Dock visade sig brevet innehålla en form av kedjebrev. Jag skulle skicka en bok, gärna pocket, till tjejen som stod överst på listan. Sedan stryka henne och skriva på mitt egna namn och flytta upp Helenas namn överst. Detta brev skulle sedan skickas vidare till 6 personer och på något märkligt sett så borde det då trilla in 36 böcker till mig. Det tyckte jag lät lite kul.

Nu verkar det dock så att de människorna jag skickade iväg brevet till har slarvat lite eftersom Helena Prahl enbart har fått 2 böcker!!

Så skulle;
Lena Nero
Sofhia Johansson
Cecilia Uhrenfeldt
Åsa Gramén
och
Evelina Möllefors

kunna skicka iväg sina böcker till Helena? Den uppmärksamma ser säkert att det saknas ett namn men det är för att Alexandra Grander går att lita på. Hennes bok anlände tryggt och säkert till Helena igår!

Inga kommentarer: