måndag 17 september 2012

Som bäst

I helgen hade vi BF och begav oss till Sthlm för att bara vara lite. Vi saknar Sthlm så oerhört mycket båda två, men sorgligt nog inser vi att flytta dit med två småbarn inte fungerar just nu. Det får bli senare. Man vill ju gärna se reaktionen på barnen om vi flyttar dit när de typ är 15 och har en utpräglad Jönnetdialekt - hej mobbning typ.

I vilket fall som helst så var planen att hinna shoppa en massa, hinna gå runt en massa, hinna sitta och fika och äta en massa och sedan hinna sova en massa på söndagsmorgonen. Vi hann en del av det ialfl. Björn hann shoppa en kostym, jag fick en partyoutfit, vi hann äta och vi hann...med ett besök på Gröne Jägaren..? Det blir inte alltid som man tänkt sig kan man ju enkelt sammanfatta det med.

Kvällen åt vi romantisk middag, bara jag och Björn. Varsin gigantisk portion risotto och en flaska vin. Någonstans där gick det lite fel inför kvällens festligheter för den där portionen la sig som ett stort lock i magen och allt jag egentligen kände för var att gå hem och sova. Eller möjligtvis gå på bio. Jag är liksom som bäst mellan 20-22 på kvällen tror jag. Det och när jag druckit typ 2 öl. Därefter blir det bara fel och jag blir trött och vill bara gå hem. Vi trotsade dock mitt humör och gick ut en sväng men var hemma runt halv två. Och i vanlig ordning vaknade jag kl 06.30 på söndagen men lyckades somna om till 9. Härlig brunch i solen med vänner på söndagen och sedan färd hemåt.

Idag - måndag. Veckans armhåla. Pissregn ute, barn som vill vara hemma och gosa, mamma som vill vara hemma och gosa, pappa som måste åka iväg till Linköping och stanna till tisdagen.

Tänker att vi snart måste vinna den där lottovinsten vi pratar om....

Inga kommentarer: