torsdag 14 april 2011

Bästa Rebecka!

Becka Bus - krämerna gör underverk med min hy!

Jag har ju klagat ett tag, typ 5-6 månader på att jag helt plötsligt fått acne. Alltså i vuxen ålder. Visst jag har väl haft en finne eller två lite då och då men ett tag var det fan inte kul att gå utanför dörren. Särskilt inte på vintern när man skall försöka sminka över något ilsket rött med något brunt på kritvit hy. En kombination som blir total katastrof hur man än gör.

En av mina största hobbies - näst efter att titta på TV - är nämligen att stå framför spegeln och granska varenda centimeter av ansiktet och se ifall det inte finns någon mogen poris att klämma. Och finns det inte det så går jag på något jag TROR kan vara klämbart istället. Resultatet av detta - pizza-face. Men jag kan inte sluta.

Så istället köpte jag något slags Clearasil eller liknande på Apoteket. Det hjälpte inte heller. Istället började min hy flagna på grund av all alkohol i tvättmedlet.

Till slut tog jag mitt förnuft till fånga och tvingade bästa Rebecka att styra upp en mix av produkter som passade min hy. Bästa Rebecka - henne måste ni besöka på Spånhults Herrgård. Bra priser, fantastisk miljö och superhärlig tjej. Ni kan dessutom handla från hennes hemsida HÄR. Inga produkter med massa E-ämnen i, inga tillsatser av syntetiska oljor och ingen alkohol. Bara naturliga produkter ihopjoxade till bästa grejerna för din hy. Och till bra priser dessutom!

Inga kommentarer: