söndag 20 mars 2011

Solsidan

Jag får akut dåligt samvete av att sitta inne när det väl är soligt ute. Det känns som att är man svensk och mindre privilegierad med sol så MÅSTE man ta tillvara på minsta lilla solstänk. Därför har jag nu suttit ute på balkongen ett tag medan barnen sovit. Jag sitter inte bekvämt alls men huvudsaken är att mitt bleka ansikte får lite färg. Eller åtminstone vänjer sig vid att det finns något som heter sol.

När barnen vaknar skall vi ut och leka. Det har jag bestämt. De måste ju också få njuta av solen. Tyvärr har vi ett litet problem och det är att snön som bestämde sig för att komma i förrgår nu smälter bort i rekordfart. Detta skapar problem för oss eftersom våra barn VÄGRAR att ha skor på sig. De vill bara ha sina såna där tossor, typ mjukisskor och det funkade väl okej när det var kallt och snö men nu blir de ju dyngsura. Någon som har tips på hur vi får på dem skor och vad för typ av skor brukar funka bäst i början? Snart börjar de ju dagis och då måste de ju verkligen kunna ha skor annars får de ju aldrig vara ute och njuta av solen.

1 kommentar:

Anna sa...

Skor med lite skaft så dom får stöd. Kavat funkade på Kajsa. Hon tyckte också det var väldigt konstigt med skor:-). Coop brukar ha kavat till bra pris.