onsdag 2 mars 2011

Kvalitetstid

Står i köket och fixar till en kyckling/baconpaj som förmodligen kommer bli min mat i typ 4 dagar framöver. Björn är iväg med jobbet och har någon slags spelkväll med typ Monopol eller något. Jag får alltså välja musik på Spotify helt själv och har fastnat framför en blandning som heter "Soul Friends" med allt från Ray Charles, Marvin Gaye, Sam Cooke och lite annat smått och gott. Fint. När jag är klar med pajen skall jag sy i ett par knappar i min jacka som envisas med att åka ut hela tiden. Sedan skall jag nog ta ett fotbad. Jag tänker nog inte ens sätta på TVn idag.

Det känns lite som att tiden snurrat tillbaka till 60-talet och här hemma står jag och donar. Fast just nu är det ju jag som jobbar och Björn går hemma. Och när jag har sytt i knapparna så måste jag sätta mig och försöka komma överens med min nya telefon och se vad för applikationer jag behöver ladda ner.

Men utöver det - nästan. Och jag gillar't!


PS: Jobb går bra. Jag trivs väldigt bra efter andra dagen men känner mig ibland lite som ett miffo när jag bara sitter och inte har så mycket att göra, eller när jag för 3e gången ställer samma fråga. Jag vill veta och kunna allt på en gång. Ungefär som att jag då och då är sugen på att börja läsa spanska. Fast inte från början - jag vill helst prata flytande direkt.

Inga kommentarer: