tisdag 22 mars 2011

Brudhäng

I helgen skall jag ner till Jönköping och träffa världens bästa brudgäng. En del av dem träffar jag ju här i Linkan åtminstone någon gång i veckan men de andra är det ju mer och mer sällan jag stöter på. Men i helgen är det i alla fall dags.

Det är en liten suprise för en av tjejerna så jag kan tyvärr inte tala om vad vi skall göra men jag tänker i alla fall passa på att stanna kvar och sova över. Det blir med andra ord FÖRSTA gången jag ensam sover utan barnen. Jag och Björn har ju varit iväg själva innan men det här är första gången jag är iväg ensam. Det känns bra och jag är inte orolig på något sätt, däremot kan jag känna ett styng av dåligt samvete för att jag skall bort. Jag vet ju hur jobbigt och uttröttande det är att hänga med barnen helt ensam och dessutom vara den som ansvarar för natten och morgonen också.

Och extra dåligt samvete får jag när jag ser att det är på söndag vi ställer om klockan och våra barn kommer vakna klockan 04 och tro att det är dags att gå upp.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Försök att inte ha dåligt samvete. Du behöver såna här saker för att orka vara en bra fru o mamma!
Vad gäller sommartiden;Om man ställer fram klockan redan på lördagskvällen så lurar man sig själv att tro att man fått sovmorgon..

Jullan sa...

Ja alltså jag unnar mig ju verkligen det här, det är jag värd efter att inte ha fått sova en hel natt på typ 1½ år.

Men samtidigt vet jag ju hur trött och orkeslös man blir när man hängt med barnen i 2 dagar i streck utan att ha haft någon som kan avlasta. Får hoppas på att Björn är smart och sover så fort och så ofta han kan!