fredag 25 februari 2011

Förtydligande

Bra diskussion på nedanstående inlägg - sånt gillar jag! Jag vill bara klargöra att jag inte på något sätt känner mig "påhoppad" av kommentaren gällande att låta barnen vara med mer. Det låter väldigt sunt i mina öron och så fort barnen blir äldre är jag helt öppen för detta men just nu är det inget alternativ - åtminstone inte här hemma hos oss. Vad mina barn däremot mår bra av är att få komma ut och röra på sig, träffa nya människor - antingen hemma hos oss eller hos andra samt att få leka och springa av sig. Det händer kanske inte så ofta som de vill och inte så ofta jag vill heller, men man är inte alltid Superwoman som orkar gå ut och göra allt det här. Särskilt inte när tempen sällan legat över -5 grader den senaste tiden..

Nu tar dock Björn över som förhoppningsvis har lite mer energi och leklusta. Det kommer gå galant och jag är inte det minsta orolig över att gå iväg till jobbet. Snarare tvärtom. Jag tror att jag kommer ha mer tålamod när jag kommer hem efter jobbet och orkar kanske ta fighten på ett bättre sätt då.

Men det var inte det jag skulle skriva om. Jag skulle skriva om att det nog ser rätt dumt ut ifall jag sitter och bloggar och facebookar första veckan på jobbet. Förhoppningsvis så får jag en ny mobil som har bättre surfkapacitet än min nuvarande och då är det den som hänger med mig överallt!

Vad har ni för helgplaner? Vi drar hem till Jönnet en sväng och stannar tills på måndag. Har en suprise åt Björn nämligen. Världens bästa Björn som varit superduktig det första halvåret på sitt jobb och bara fått lovord från alla - inkl chefen. Hårt arbete lönar sig - tänk på det alla fjortisar som bara vill bli "något inom TV eller mode".

2 kommentarer:

Fogarasi sa...

Sjukt spännande med surprise!
Hoppas att han blir glad!

Lycka till med första jobbveckan!!! :))

Och du; du är den bästa mamman DU kan vara till DINA barn.
Så gött att du känner dem bäst och vet vilka de är!

Ooops... sa jag "gött"? Har bott i Gbg för länge nu... puh...

Massa massa kramar!!!

Jullan sa...

Tack finaste Laura!