onsdag 16 februari 2011

En sak till

Jo jag har kommit på lite mer saker som irriterar mig.

Idag var vi på öppna förskolan. Då var det en tjej - och enda sättet att se att det var en tjej var för att hon hade klänning, i övrigt - Skalle-Per. Hon kan väl ha varit typ 16-18 månader och sprang runt medan hennes pappa lugnt satt och gjorde absolut ingenting. Det hade väl varit okej, om det inte vore för att ungen uppenbarligen hade någon slags ögoninfektion. En massa gult gegg i hela ögonen och on top of that, jättesnorig. Det var som om hon klämt i sig en hel prästost som i sin tur sprutade ut genom näsa och ögon. Det irriterar mig att de valde att beblanda sig med folk när hon uppenbarligen borde fått husarrest ett par dagar framöver. Jag gjorde dock väldigt odiskreta manövrar och flyttade undan Polly och Dino varenda gång hon närmade sig.

Sen är det en annan unge som är helt dum i huvudet där också. Hon är 4 år och pratar bara tyska. Hon och hennes mamma är där. Ungen lägger beslag på ett rum där alla köksgrejer är och så fort någon annan (läs bebis) försöker gå in så står hon i dörrposten och skriker "NEIN NEIN".

Chilla ner lite säger jag, är man tysk skall man hålla en jävlig låg profil när det kommer till såna där diktatorfasoner!

Inga kommentarer: