torsdag 17 februari 2011

Bajs.

I brist på mer intelligent rubrik får dagen helt enkelt illustreras med ordet bajs. Som i en skitdag.

Den började förvisso ganska okej med sömn till halv sju och sedan vaknade jag av att barnen stod och skrattade. Det gör ju att det känns lite piggare att gå upp. Sen snabbspolar vi fram lite till 11 tiden när barnen skulle äta. Det ville de ju förstås inte så det blev att försöka trycka i dem så mycket som möjligt och sen pulsa på alla kläder, i vagnen och ställa ut dem på balkongen. De somnade på 2 min, så långt allt fint.

Tyvärr verkar det pågå något avancerat flygtest försök här i Linkan. Jag har skrivit om det förut men rätt som det så bara bullrar det till på himlen. Det går inte att se något flygplan så det kan väl i princip vara vad som helst men ljudet håller i sig i någon minut eller två. Vanligtvis vaknar inte barnen av detta men när det för 10e gången började låta så blev till och med de trötta på det. Facit - barnen vaknade efter 40 minuter istället för 2h. Fick dem till slut att somna om efter att ha stått ute på balkongen och fryst halvt ihjäl. Då går det tio minuter och sen börjar något stolpskott att slänga saker från taket på grannfastigheten ner i en container. Och där vaknade barnen igen.

Jag som inte ens hann lägga ner huvudet och vila lite. Hade verkligen behövt det. Nu kommer det istället tävlas i VM i gnäll fram till barnen skall somna. Så bara för det kommer jag bli tvungen att gå ut och gå med dem i en timma och hoppas på att de somnar eller åtminstone vilar lite.

Min plan för dagen var följande:
- sovande barn i minst 5h
- ett hem som städade sig själv
- ett oändligt förråd av godis som aldrig tar slut skulle märkligt infinna sig
- en pojkvän som helt plötsligt slutade 2h tidigare

Men det verkar ju inte hända...

1 kommentar:

annesophie sa...

Fy! Det finns knappt något värre än när de inte sover så länge de behöver! Speciellt inte när man sett fram emot lite egentid.