tisdag 1 februari 2011

1 månad kvar

Idag är det exakt en månad kvar tills dess att jag börjar jobba. Just idag känns det som en fantastisk lättnad. H-e vad barnen irriterar mig idag. På riktigt alltså, och jag vet att man inte "får" säga sånt som mamma men det gör jag ändå. Riktigt nära att låsa ute dem på balkongen nu.

De verkar ha hamnat i någon slags post-maginfluensa, dvs de är friska och magen verkar funka igen men nu gäller det ju att ta igen allt gnäll som inte hunnits med de senaste dagarna. Sjukt jobbiga och framför allt en av dem av kvinnligt kön. Det finns INGET som passar den damen idag, absolut ingenting. För att fira extra mycket har de dessutom bara sovit 1h idag vilket betyder att jag måste ge mig ut på en promenad i ett aptråkigt väder och försöka få dem att sova lite till. Jag var inte alls intresserad av att gå ut idag.

Till något roligare - vi har fått dagisplats. Den 11 april börjar barnen på ett dagis som ligger jättenära hemmet och framför allt Björns arbetsplats. Det är ett dagis som byggt ut och blivit större så de kan ta emot fler barn. Jag hoppas det betyder att det blir en ny avdelning och inte bara fler barn på samma yta. Det blir nog bra i alla fall och nu har Björn dessutom möjlighet att vara hemma med dem i lite mer än en månad. Han måste ju också få känna på hur FANTASTISKT KUL det kan vara ibland.

2 kommentarer:

Emma sa...

Hej Julia!!
Jag har kommit in på din blogg genom Johanna Samuelssons.. Jag heter Emma Sundberg :)
Jag måste bara säga vilken härlig blogg du har.. Jag skrattar högt nästan varje gång.. Och jätte fina ungar har du med!! TACK för att du förgyller mina dagar ;)

Jullan sa...

Åh vilken fantastisk kommentar - det gjorde den här annars rätt skrikiga och tråkiga dagen bättre! =)