måndag 10 januari 2011

Vi kan vara något på spåren...

Sen i lördags har vi tvingat barnen att vara vakna till efter lunch. Jag tröttnade på att stå i 30 min och försöka få dem att sova för att sedan inte mer än hinna sätta mig ner innan de vaknade igen. Så när det var helg och Björn var hemma så passade vi på att ta tag i det problemet och hittills har det faktiskt gått väldigt bra. De är lite gnälliga runt 10 tiden så det får man stå ut med och försöka aktivera dem så gott det går. Sen äter de helt okej och somnar som stockar efter lunchen. Dino sover i nästan 2½-3h medan Polly är lite mer orolig.

MEN - det bästa av allt. Och nu vet jag ju att det kommer skita sig bara för att jag skriver det men gissa vilka som sov non-stop till kl 7 idag? Nu håller vi tummarna för att det fortsätter så kanske de två stora påsarna under mina ögon hinner dra ihop sig lagom till att jag börjar jobba.

1 kommentar:

annesophie sa...

Ah, det låter ju fantastiskt! Vi får väl försöka vänja våra så snart vi kommit i ordning i flyttkaoset.