torsdag 13 januari 2011

Kalori in - kalorier ut

Efter att ha tänkt på saken över natten, eller åtminstone i en mikrosekund idag på morgonen så har jag beslutat mig för att överge LCHF. Det är nog en bra metod men kanske framför allt för dem som är gravt överviktiga och det är ju faktiskt inte jag.

Jag insåg att livet skulle bli så fantastiskt tråkigt om jag aldrig någonsin skulle få äta lite godis, mackor eller ris med soyasås. Inget mer friterat, inga kladdkakor och ingen frukt.

Så nu är det istället fokus på att försöka äta så mycket nyttigt som möjligt men det är helt okej ifall det slinker ner en godisbit eller två på lördagar. Dock gäller följande; kalorier in - kalorier ut. Har man (läs jag) tryckt i sig en 200g marabou så får man (jag igen) se till att motionera bort den samma eller näst följande dag.

Så om någon är intresserad av typ 1l vispgrädde och lite väl mycket bacon finns det för avhämtning här hemma.

3 kommentarer:

annesophie sa...

Det bästa är väl att hitta en "diet" som håller i längden, och som man beredd att leva med. Byt ut pasta och ris till bulgur till vardags. Grymt smidigt att koka, och smakar helt ok. Lite nyttigare!

Anonym sa...

Bra där! Tror oxå du är för smal för att stå ut med den dieten! Jag har hört att man har svårt att träna kondition med LCHF oxå, man orkar inte lika bra som när man är laddad med kolhydrater, trist ju, det som är så skönt att springa osv när man väl kommit in i det.

Emma sa...

Du gör helt rätt! Jag testade LCHF efter min graviditet, men mådde riktigt dåligt. Pallar inte leva med att aldrig få unna mej. Nu kör jag helt med att äta nyttigt bara, å unna mej min favorit choklad då och då. Och kilona rann av ändå! Livet blir ju mycket trevligare med godsaker då och då ;) Trevlig blogg förresten!