fredag 14 januari 2011

Just nu

Just nu håller jag utkik på Blocket efter gamla Disneyklassiker på DVD. Vi snackar de äldsta såsom Snövit, Askungen, Djungelboken, Aristocats osv. Det finns en uppsjö på VHS men vem har kvar en sån bandspelare hemma? De flesta finns att köpa på typ CDON men det känns lite surt att betala typ 149:- st när man vill ha så många.

Jag inser att barnen kanske är lite för små för det här men det är egentligen av helt egoistiska själ. Jag tror nämligen inte att jag har sett hela Snövit. Inte Aristocats heller. Och dessutom så tycker jag inte om dagens tecknat. Det är så skrikigt och så ... epileptiskt. Jag och Björn förfasas över det varje gång vi råkar få se det. Usch vilket liv brukar vi säga. Och sen höjer vi våra vuxen och mogenpoäng med ungefär 1000 poäng.

Idag skall jag dessutom på bio. Klockan 18. Det är också rätt moget. Det är ju en dag imorgon också som man brukar säga...


PS: Har du kanske dessa filmer hemma och vill bli av med dem?

1 kommentar:

helena sa...

oj, finns det fortfarande en 18 bio? Tur att jag inte är hemma då, för så gammal är jag inte än ;)
Hör av er när ni vågar er på 21 filmen...