måndag 27 december 2010

Punktmarkering

Julen är över och så är vi med den. H.e.l.t. s.l.u.t.

Från början.
Dino hade feber i onsdags och torsdags. Hög feber med toppnotering på 40.3. Själv hade man ju varit helt död med såna temperaturer men han kämpade tappert på med lite hjälp av alvedon. Ingen bra start dock då maten blev lidande och vi vet ju alla vad som händer när barn inte äter bra på dagen - de sover inget på natten.

Så två döda föräldrar anlände till två peppade morföräldrar som dekorerat sin lägenhet med ungefär 711 tomtar och on top of that - en julgran i minimodell. Det var ett stort misstag att släppa in barnen där. Lite som att släppa in en tjock unge i en godisaffär där allt är gratis. Det finns inte en sak i mammas och pappas lägenhet som barnen inte har;
  • ätit på
  • rivit i
  • pillat på
  • vält ner
Jag var/(är) så trött på dem att jag allvarligt funderade på att bara åka snabbt därifrån och låtsas att vi fick med dem i bilen men att de i själva verket var kvar hos mamma och pappa.

Julen förlöpte dock utan några större kaosartade ögonblick. Många julklappar blev det, både till mig och barnen. Björn fick naturligtvis också några godbitar av mig, vad sägs om ett par nya Converse, en fin röd klocka som faktiskt var ganska dyr samt filmen Baksmällan för att påminna honom om att det är ett stadie man inte vill hamna i. Själv fick jag en bra start på en ny basgarderob med ett par märkesjeans, vit skjorta, kavaj samt snygg tröja. Inget Gina Tricot här inte. Sen fick jag också en välbehövlig ansiktsbehandling av Tomten. Vi lottar nämligen ut presenter bland de vuxna i familjen och helst skall man ju inte veta vem det kom ifrån. Jag chansar dock på mamma.

Stackars Björn har nog fått hänga med precis varenda släktmedlem jag har. Snäll som han är finner han ju sig i sånt.

Nu är vi dock hemma i vårt spartanska hem. Med oss kommer det också ungefär 2 stora påsar med leksaker. Några av dem med alldeles för mycket ljud och batterier men det är jag nog tyvärr själv skyldig till. Vet inte riktigt hur jag tänkte mer än "men det är klart att barnen skall ha en brandbil med massa olika roliga ljud" och "åh den här mikrofonen med 118 olika djurläten samt olika låtar kommer säkert få dem att börja prata fortare". Dumt. Mycket dumt.

Inga kommentarer: