måndag 8 november 2010

Långhelg

Björn är ledig idag så helgen fortsätter. Fantastiskt trevligt.

Stockholm visade sig också från sin bästa sida. Två grader och strålande solsken gjorde att vi trivdes fantastiskt bra. Det hela började dock inte så bra då vi fick vända innan vi ens hunnit till Norrköping eftersom vi glömt nycklarna till lägenheten i Stockholm. Eller det var väl jag som hade glömt. Björn sa något om nycklar men jag hörde liksom inte riktigt vad han sa och tänkte att det nog inte var något viktigt. Väl framme var klockan nästan 23 så vi kände att det var lika bra att gå och lägga sig.

05.30 - pling. Julle klarvaken. Lyckades somna om lite från och till men vid tjugo i nio var det stopp och jag satte på TVn. Björn led inte av samma problem och vaknade upp mycket orolig över att klockan bara skulle vara 7 eller något. Dagen gick åt till att äta, strosa runt, shoppa, fika, äta lite till och åka buss från Skanstull till ändhållplatsen på Karlaplan. Allt för att se så mycket som möjligt av staden.

På kvällen hade vi bord på restaurangen Mamas & Tapas på Kungsholmen. Mysig och gemytlig men med ganska kass service. Roligast där var att Björn såg Sven-Otto Littorin och att jag sedan hade kroppskontakt med honom då jag la en hand på hans axel och vänligt bad honom akta på sig. Det ni! Han var för övrigt där med sin flickvän som är typ 25.

Sedan mötte vi upp min kusin med pojkvän och Björn tyckte jag slog rekord i pensionärs-VM eftersom jag tyckte vi skulle gå till ett annat ställe då det var på tok för hög volym. Natten blev ganska sen med våra mått mätt och dagen efter lyckades jag sova till kvart i tio. Lycka!

Det finns bilddokumentation på det mesta vi ätit under dagen men tyvärr verkar vår dator inte vara riktigt kompatibel med Björns telefon. Är det så att man måste köpa iPhoto för att kunna föra över bilder från iPhone till vanlig PC?

Just det, jag är blond också. Fast det är fortfarande lite för gult så det blir till att färga det en gång till.

Inga kommentarer: