måndag 29 november 2010

Dåligt med vuxentid

Ja i helgen då så var ju planen att vi skulle fira Björns födelsedag med pompa och ståt i Jönköping. Eller åtminstone hinna klämma in en bio eller kanske en middag ute. Som vanligt när något sånt här planeras så kommer Murphy (Murphys law) på besök och pajjar allt. Fredagsnatten var allt annat än rolig med skrikiga och gnälliga barn. Lördagsmorgon fick Björn lite sång men inte ett endaste paket och fick dessutom göra sin egen frukost och sen köra i ensamhet till Jönnet då jag somnade som en stock i baksätet. Kul start på hans dag!

Väl framme konstaterade vi rätt snabbt att lilla Dino inte alls mådde bra utan var skållhet i pannan. Hem med honom till mamma och pappa, trycka i honom lite alvedon och sedan hoppas på det bästa. Det bästa kom aldrig riktigt utan vi blev kvar hemma hela kvällen då det inte fanns platser på bion vi ville samt att jag glömt bort exakt hur kallt det kan bli i centrala Jönköping när det blåser. Hel*ete vad vi frös när vi var ute på stan en snabbis. Det stod minus 6 grader men de borde ha en extra termometer vid sidan om som talar om hur det upplevs. Då hade det kunnat stå minus 17 istället.

Vi blev i alla fall hemma och gjorde inget alls. Det var rätt skönt det också.
Gårdagens hemkörning blev lika kul den. Jag somnade i höjd med Huskvarna och vaknade någonstans i Mjölby. Då såg man knappt till bilen framför sig. Man borde nog inte gett sig ut alls igår ifall man verkligen inte behövde.

Idag väntar julstädning och lite pyntning. Sen skall jag göra mig till och börja planera vilka kakor som skall bakas till helgens kalas samt köpa pepparkaksdeg och göra två stora hjärtan till Polly och Dino.

Ibland förvånar jag mig själv...

Inga kommentarer: