torsdag 4 november 2010

19 saknades

Nyss hemkommen från en hockeymatch här i Linköping mellan LHC och HV. Eller mellan LHC och Johan Davidsson/Johan Lindström. Resterande 19 spelare i HV satt eventuellt kvar på bussen utanför arenan alternativt hade glömt skridskoskydden på.

Nu var det ett tag sen jag frekvent tittade på hockey vilket också medför att jag inte har så bra koll på vilka som spelar längre. Några känner jag fortfarande igen men det är mycket nya namn. Rent spontant skulle jag säga att 3 av backarna hade kunnat bytas ut mot Kenneth Kennholt modell -94. De var precis överallt där pucken inte var.

Men men, de behöver lite vinster i den här stan också. (Det blev 4-1) Roligast hade pappa som hamnade framför ett gäng riktiga nötter från östgötasläkten. Enligt dem var ALLA f*ttor. Hela HV var det och då i synnerhet Davidsson. Domarna var det definitivt. Inte ens när de vann var de nöjda utan krävde då att Davdisson skulle bli halshuggen. Man hade eventuellt kunnat bli lite upprörd över detta men det är ta mig fan omöjligt att ta någon här på allvar med den dialekten...

Inga kommentarer: