torsdag 7 oktober 2010

Storslagna planer

Jag hade storslagna planer för den här dagen. Eftersom jag planerade att vakna helt utvilad så skulle vi idag ta oss iväg på en liten utflykt till en annan öppna förskola än den vi brukar hänga på. Vi skulle åka buss dit och till och med ta med oss mat och äta på plats.

Nu blev det inte så. Mamma Julia är nämligen allt annat än utvilad efter att ha varit uppe och puffat, buffat och pillat på Dino varje timma. Han har vaknat och skrikit hjärtskärande och inte lugnat ner sig förrän man plockat upp honom. Vanligtvis brukar det räcka med att stoppa in nappen igen men inte i natt. Yippie. Detta har resulterat i väldigt trött mamma och som grädde på moset regnar det inte bara i Linköping idag. Det Ö.S.E.R ner. Så det blir en trött dag hemma istället.

Igår var jag nämligen lite wild and crazy och skapade mig ett konto på Familjeliv.se, Sveriges i särklass mest besökta sida bland föräldrar. Som jag har sagt tidigare så leder alla barnrelaterade googlingar till Familjeliv. Testa så får du se. I vilket fall som helst så såg jag att det fanns en tråd med Linköpingsmammor som träffades lite här och där och som hade barn i samma ålder så då tänkte jag att jag skulle hänga på dem. Kan vara bra och skönt att ha lite "egna" vänner också tänker jag.

Dessutom är det ju så att från och med imorgon är jag blond/vithårig och då börjar också mitt nya liv där jag är öppen, glad och kontaktsökande samt lite mindre bekväm. Typ.

Inga kommentarer: