måndag 4 oktober 2010

Helgen som gick

Jag vet att jag lovade ett slut på såna här inlägg men eftersom jag inte har något som helst annat intressant att berätta om så får det bli ett sånt ändå.

Fredag: Jag gjorde mig till och skulle laga mat till Björn. Det blev gott, jag körde på en favorit i repris. Första julen jag och Björn firade tillsammans bodde jag i en schleten 1a på Torpa i Jönnet. Vi hade varit hemma hos mormor och träffat släkten där Björn bland annat blev introducerad för min morbror när han (morbrorn alltså) nämnde följande numera bevingade uttryck:
"Jaha vad fick du i julklapp då? Själv fick jag klamydia."
Eh..ok sa Björn och så var han medlem i släkten Holm/Nero. Grattis. I vilket fall som helst så gick vi efter det hem till min lägenhet och gjorde i ordning lite egen mat som inte hade något som helst jultema. Receptet är följande:

Kycklingfilé strimlat i bitar
Creme Fraiche
Soltorkade tomater
Chili vitlöksklyftor av typen man köper i sån där delikatessvagn
Rödlök
Vanliga tomater
Fetaost (om man vill)
Sugar snaps (om man vill) eller ärtor eller vad det heter
Salt
Peppar
Chilisås om man vill ha lite sting

Till detta blir det mums med färkspasta. Blanda ner allt ovanstående utan kycklingfilén, stek kycklingen färdig, häll på gojset och låt puttra ett tag. Koka pastan. Voila!

Det var gott, vi kollade Idol och jag somnade i vanlig ordning i soffan. På lördagen var jag av någon märklig anledning och tränade Body Pump kl 9.30 på morgonen. Ledaren för passet var en mini-nazi och klämde ur sig saker som "När jag ser att ni lider mår jag som bäst". Kom igen för fan, det är lördagmorgon. I vilket fall som helst så fick jag inte särskilt mycket träningsvärk. Åtminstone inte den dagen. Skall försöka ta mig iväg och köra det passet varje lördag så kommer jag nog blir snygg.

Därefter passade jag på att debutera som åskådare för första gången på Björns fotbollsmatch. Det var ingen höjdare och de förlorade med 1-0. Jag tvingade med mig Helena också som fick en middag senare på kvällen som tack för hjälpen.

I söndags överraskade vi mamma med att dyka upp tidigt på morgonkvisten till Jönnet. Pappa hade för en gångs skull lyckats hålla en hemlis och hade fullt sjå med att få mamma och stanna hemma istället för att springa till mormor/jobbet. Mycket trevligt där det dessutom även bjöds på min ultimata favoriträtt - köttfärsbiffar, potatis och mycket sås. Fint.

I veckan som kommer händer följande intressanta saker:
Vi skall till BVC på 10 månaders kontroll och jag skall till frisören och bli gråhårig!

1 kommentar:

Anonym sa...

Även om vi inte känner varandra så uppskattar jag att läsa om dina helger för du skriver så kul. Din morbror verkar ju fantastisk!