onsdag 29 september 2010

Tandgnisslan

Jag har börjat gnissla tänder under natten. Igen. Det är inte så super sexigt faktiskt. Innan märkte jag inte av att jag gjorde det men numera vaknar jag och är typ öm i tänderna. Jag tänker ge mig på en inte allt för kvalificerad gissning att det har med sömnbrist att göra.

En gång i tiden hade jag ett tandskydd för detta som min dåvarande tandläkare T-rex provade ut åt mig. T-rex är kort för Torsten Rex men han var inte helt olik en dinosaurie. Minnesvärda stunder från hans sida var när han då och då jobbade utan handskar i munnen samt lurade mig och sa att skyddet kostade 1500:- för att sedan ringa upp en vecka senare och säga att det kostade det dubbla.

Problemet med tandskyddet var att man fick en sån sjuk salivproduktion av det samt att jag varje morgon vaknade upp utan det i munnen. Det kunde ligga precis jämte, det kunde ligga i ryggslutet, det kunde ligga under sängen eller bara precis hur långt bort som helst utan att jag hade en aning om hur det hamnat där. Med andra ord rätt bortkastade pengar.

Det är för övrigt fortfarande borta och jag har ingen lust för att gå och göra ett nytt så håll tummarna för att barnen börjar sova i hela 12h pass snart så jag inte sitter här som en tandlös tant.

Inga kommentarer: