onsdag 15 september 2010

Sammanställning

Tack för alla fina kommentarer. Det är kul att 11 st av de 163 som besökte mig igår behagade att lämna en kommentar. För att svara på lite frågor;

1. Det hade varit fantastiskt om jag och Björn hade kunnat dela den här bloggen. Typ skriva ett inlägg var varje dag om hur vi ser på saker och ting. Björn är faktiskt väldigt rolig och har lätt för att uttrycka sig skriftligt också men det här med bloggar är inte riktigt hans grej. Jag brukar reta honom och säga att han är lite för "kultur" för att läsa bloggar men sanningen är att han inte har något som helst intresse för skvaller och annat. Därför gav jag honom istället möjligheten att skriva ett gästinlägg. Jag lämnade förslag på olika teman som jag tyckte kunde vara kul, typ - "Julias 10 bästa sidor" "De här 5 gulliga sakerna visste ni inte om världens bästa flickvän" unt so weiter. Han nappade inte riktigt på det heller så det återstår att se om ni får läsa något från den torrbollen.

2. Nej jag har inte haft en tanke på att lämna in mina små betraktelser till en tidning. Stavfel - knappast aldrig. Särskrivningar - det händer. Syftningsfel - all the time baby. Därav är jag inget ämne för redaktionella tidningar så länge de inte har någon som orkar gå igenom varje inlägg. Utöver det känns det lite som att man då verkligen måste leverera perfekta inlägg varje dag. Men fantastiskt kul att ni tycker att det vore något för mig!

3. Om jobb. Där slog "Anonym" huvudet på spiken. Det är klart jag skall berätta hur man lättast får ett jobb. Efter att ha suttit med i diverse intervjuer, läst diverse ansökningar och hört diverse historier om skräckexempel på arbetssökande tror jag att jag kan ge dig lite tips. Håll utkik!

4. Ja men nu kör vi. Blir det ett inlägg om dagen är det fint. Blir det flera är det ännu bättre. Men det blir inga "..i helgen gjorde jag.." för det är ointressant. Med andra ord går helt plötsligt kvalitet före kvantitet vilket i vanliga fall inte är mitt ledord någonstans.

3 kommentarer:

Lysande ögonblick! sa...

pussgurka!!!

Linnea sa...

Jag tycker du kom med himla bra förslag själv. Vill se bilder på lägenheten, mer om björn och självklart vill jag veta allt du vill göra innan du dör :) Och kanske att du ens inte ska sluta blogga?

Jullan sa...

@Linnea: Man vet aldrig, nu blev det kul igen. Men jag har lovat mig själv att inte skriva meningslösa inlägg bara "därför att"..