fredag 10 september 2010

Jag tar upp kampen....igen.

Ni måste vara så sjukt trötta på att höra min historier om hur barnen sover och inte. När vi var på semester på Gotland så sov barnen jättebra, sen kom vi hem, de var förkylda, vi var förkylda, de var förkylda igen och här är vi nu. Det har funkat mycket bättre sen vi bytte rum på dem och de sover längre perioder i streck vilket är positivt. Dock vaknar de (läs Dino) fortfarande på natten och är hungriga. Vi vet att de inte behöver det egentligen och därför har jag lite då och då en kamp med att få dem och somna om.

Så jag börjar kämpa med dem och låter dem inte äta något innan kl 05. Andra natten sover de kanske lite bättre och jag behöver bara bråka med dem i en halvtimma. Tredje natten vaknar de kanske 04.20 och då tänker jag "Äh men det är ju ingen idé att bråka med dem så att de somnar lagom till att de får äta igen". Natten efter det vaknar de 03.55 och jag tänker "Äh men det är ju nästan kl 05". Sen fortsätter det så tills klockan är 01 och jag står där och undrar om jag går i sömnen eller om de vaknade 2h efter att vi matade dem sist?

Men nu är det krig igen. Eftersom Björn har varit borta kommer han få ta bajspasset i natt. Grattis Björn. Han är ju dock begåvad med den manliga genen Jag-vaknar-inte-av-någonting så han kommer nog inte lida speciellt mycket.

Inga kommentarer: