tisdag 31 augusti 2010

Nu får de ge sig!

Förra veckan och kanske till och med veckan innan dess var det fullt ös här på stan varje kväll. Inspark hette det och jag förväntade mig att se en massa folk i overaller springa runt. Icke. Här i Linkan kör de nämligen inspark för gymnasiet också. Så i två veckors tid (eller kanske vad som kändes som två veckor) höll ongarna på att skrika, supa, klä av sig, förnedra sig och allt sånt där annat som föräldrar inte vill veta om sina barn. I vanlig ordning förekom det naturligtvis också diverse sextrakasserier som gick att läsa om i tidningen flera dagar efteråt. Är de inte lite små för sånt? De är ju bara typ 15-16 år...

*Paus för eftertanke och kort överläggning om ifall jag har blivit en gammal tant*


I alla fall så tänkte jag att det äntligen skulle bli tyst på vår lilla partygata - men icke. Vad ser jag idag när jag är ute och går min morgonpromenad? Jo ett gäng overaller. Sen ser jag ännu mer overaller. Och ännu mer.

Yay - ännu en inspark.

Inga kommentarer: