torsdag 12 augusti 2010

Jag såg en kul lista hos Alexandra som jag tänkte kopiera, fast med mina egna svar då. Känner ni mig så bra som ni tror?

Alkohol: Det var verkligen ett bra tag sen jag festade till det rejält. Kan fortfarande inte dricka rödvin, tycker inte om rosé men gillar öl, cider och vitt vin. Bra så.
Allergi: Inget speciellt men får lite väl stora och kliande myggbett.
Armhävningar: Kunde förr i tiden under en vältränad period göra runt 20-30 RIKTIGA armhävningar. Idag tippar jag på att 10 skulle få mig att dö.
Blyg: Nej men reserverad i nytt sällskap
Beroende av: Internet, choklad och smör
Betyg: Medel. Med facit i hand hade kanske lite mer ansträngning i skolan inte varit fel.
Blir glad av att: ha en skön och kul dag med familjen
Bor: i en 3a i Linkan tillsammans med världens bästa Björn och världens bästa Polly och Dino
Dagbok: Bloggen
Djur: Vill ha hund, fast är egentligen en kattmänniska. Och hästar då förstås.
Drömmar: Stort hus på Gotland, lägenhet i New York, många barnbarn att skämma bort. Och sen ett kul och utvecklande jobb.
Dåliga sidor: långsint, svårt att känna empati när jag tycker folk är helt ute och cyklar, slarvig
Ekonomi: Mammapenning....
Familj: Pappa Bobbo, mamma Lena, brollan Jonas + mitt egna lilla crew
Favoritdryck: ljummet vatten

Flyttat: Lite väl mycket, Jönnet, Växjö, Jönnet, Stockholm och nu Linköping
Fobi: Fiskar och Fötter
Född: Maj 1982
Gillar: Björn

Graviditet: Ja och förmodligen den enda jag kommer vara med om
Gråter: Ibland. När jag tänker på sorgliga saker.
Gör dagligen: Byter bajsblöjjor
Hatar: Min mamma har lärt mig att man inte skall säga hata för det är ett sånt starkt ord. Jag tycker mindre om fåglarna som skriker utanför vårt fönster kl 04 på morgonen.

Hypokondriker: Nej, snarare tvärtom
Imponeras av: Folk som lyckas med vad de företar sig

Intressen: Jag vet ärligt talat inte. Är det ett intresse att typ fika och sånt? Fan va pinsamt.

Jobb: Inget just nu
Kaffe: Nej tack

Kamera: Ja, en digital och en systemkamera
Kläder: Ja men ej i harmoni. Aldrig i balans utan antingen för mycket myskläder, för mycket vardagskläder eller för mycket festkläder.
Kompisar: 8 riktigt goa tjejer som jag hängt med sen högstadiet i princip

Länder jag besökt: De flesta i västra Europa + USA och Thailand

Längd: 168 tror jag
Mobil: Ja en SonyEricsson historia

Motto: Lägg saker på ett ställe där du säkert kommer ihåg att du har lagt dem
Musik: Allätare

Musikalisk: Nej inte för fem öre
Märkeskläder: Några få i garderoben men kör hellre på flera för samma pris

Naglar: Okvinnliga
Politik: Ganska intresserad, har klart för mig vart jag ligger
Rakning: Ja skägget på hakan varje dag

Rädslor: Att förlora någon nära. Att behöva begrava sina barn.
Saknar: Att bara kunna ta med Björn på bio eller gå ut och äta hur som helst. Eller bara ta en restresa till något varmt land.

Samlar: Nej slänger hellre
Sjukdomar: Inte vad jag vet
Ska göras: Måla om vårt sovrum, gå ner i vikt, spara ut håret, gifta mig, fixa jobb, bli rik

Smeknamn: Jullan
Sol: Ja tack, hejja växthuseffekten
Sover: Gärna mer än 4h sammanhängande per natt
Talang: Bra på att multitaska
Telefonbok: Kan nog exakt 10 nr i huvudet
Tränar fysiskt: Försöker ta en 1h promenad varje morgon innan frukost med barnvagnen, funderar på att börja gymma men har svårt att se när jag skall ha tid till det
Tränar psykiskt: Nä inte så mycket. Är inte så mycket för att överanalysera saker.
Utbildning: Inredare/Butikskommunikatör
Vikt: Har 3 kg kvar till ursprungsvikt innan graviditet, har 5kg kvar att gå ner om allt går som jag vill. Skall bara äta lite choklad först.
Äcklas av: Leken vi körde rätt ofta i tjejgänget ett tag där man var tvungen att välja på att tex äta en kopp med fotvårtor eller dricka ett glas med någon annans mensblod. Jätteäckligt.
Äter: inte så mycket kött.

Inga kommentarer: