måndag 30 augusti 2010

I was made for loving you

I fredags kväll styrde vi bilen (igen) mot Jönköping. Tanken var att barnen skulle sova i bilen efter att vi gett dem kvällsvällingen men någonstans missuppfattade Polly allt och höll sig vaken hela vägen. Dock utan att gnälla eller skrika så det får väl vara OK ändå. Väl framme vid ca 21 så var det inte särskilt svårt att busa upp båda två lite så de var vakna lite längre. Sov de längre på natten då? Nä.

I vilket fall som helst så var vi hemma för att gå på min kusin Björns bröllop. Bröllop är ju alltid kul tycker åtminstone jag och fast det skall vara en glad tillställning så tycker jag alltid man sitter med en klump i halsen. I samma sekund som deras sångerska i kyrkan började sjunga "Utan dina Andetag" ångrade jag genast att jag glömt allt vad näsdukar heter. Emelie, som tjejen hette som sjöng, sjunger fantastiskt fint och gjorde dessutom en fantastisk cover på Kiss I was made for loving you. Den lite i stil med Youtube klippet nedan.



Festen efteråt blev kanon. Det var visserligen kanske lite lång sittning men man tänkte inte på det ändå. Mamma och pappa förbarmade sig över barnen och hyrde dessutom in oss på hotell vilket betydde att jag för första gången sen 8 december sov mer än 7h i ett streck. Jag vaknade kl 9 och trodde att jag var klarvaken vilket jag bittert fick erfara att jag inte alls var lite senare på eftermiddagen.

Summa av helgen - mycket lyckat, mycket kärlek och mycket sömn. Me like!

Inga kommentarer: