torsdag 24 juni 2010

Midsommar

Eller "Missommar" som vi säger i Jönnet. Imorgon smäller det och då är det dags för den årliga träffen med hela brudgänget, en härlig tradition som har hållit i sig och nu firas för 6e året i rad ifall jag inte har räknat fel. Vi har alltid skitkul och det är en sån skön stämning där saker och ting inte behöver planeras särskilt mycket och där dagen tas lite som den kommer. En gång fick vi lite hybris och bjöd in ca 60 andra personer också - det gör vi inte om igen. Nu håller vi oss till gänget med respektive och brukar landa på runt 15-16 personer vilket är precis lagom.

I familjen Nero/Runfeldt firas det för första gången med barn vilket ju blir lite speciellt. Tanken är att de skall vara hemma hos mamma och pappa så att vi kan ha lite tid för oss själva och inte behöva tänka på dem. Dock blir det nog så att en av oss förblir nykter så att det går att ta sig hem ifall det skulle hända något (jag håller sakta men säkert på att förvandlas till en kycklingmamma). Det är fortfarande oklart vem av oss detta blir men eftersom jag inte ens njuter det minsta lilla av en snaps så kanske det är så att Björn "förtjänar" att få ta sig ett järn. Själv har jag nämligen snikt till mig en utgång ikväll i Jönköping istället så jag går all-in då.

Ha en riktigt trevlig midsommar allihopa!

Inga kommentarer: