söndag 20 juni 2010

Avdelning halvfärdigt

Och så har den här helgen också gått till sitt slut. För mig spelar det i och för sig ingen roll, när man är föräldrarledig ser ALLA dagar precis likadana ut. Det är inte så att barnen tänker "Nä va fan, om vi skulle ge dem lite sovmorgon på helgen" direkt.

Fredagens BVC besök gick galant. Polly garvade sig igenom en hel läkarkontroll och vägrade också förstå läkarens tappra försök att få henne att följa ett leksaksdjur med blicken. Dock verkade det bero mer på intresse för annat än synfel. Dino pinkade på läkaren och fällde stora krokodiltårar. Men de växte som de ska och allt annat verkade bra också, mycket trevlig kvinna som var BVC-tant så det känns skönt. Passade på att förhöra mig lite om öppna förskolan, dagis och annat. Det verkar bara finnas öppna förskolan i kyrklig regi men det började inte förrän till hösten så jag har lite tid på mig att smälta det där.

På kvällen var vi uppbjudna till Helena och Johan på en matbit samt lite spel. Så himla skönt att kunna lägga barnen i deras gästsäng och sedan bara bära hem dem snabbt och smidigt utan att behöva packa in i bil osv.

I lördags kom mamma och pappa och då hade vi planer på att hinna tapetsera och eventuellt måla lite här hemma. Jag var och hämtade tapeterna på lördag morgon och runt 13 tiden satte vi igång. Klockan 14.30 inser vi att vår fototapet enbart kommer bli halvfärdig eftersom de har glömt att skicka med tapetrulle nr 2. Affären stängde klockan 13 och öppnar inte förrän på måndag igen. Där fick vi - touché! Så helt plötsligt stod vi med en halvfärdig vägg istället för helt klar. Surt som fan. Nu får vi åka dit på måndag och hoppas på att rullen ligger där så de inte missat att skicka den från tapetföretaget. Fattas bara att det är så och att vi skall få en ny och så är inte det rätt färgbad på. Då dör jag. Men den halva delen som är uppe blev väldigt fin i alla fall.

Idag började vi med att äta en hotellfrulle med mamma och pappa. Sovande barn gjorde att vi kunde sitta länge och häcka, en lyx man knappt har tid att unna sig nu för tiden. Efter det var vi och handlade trätrall till balkongen som Björn hunnit lägga klart. Nu slipper vi gå på tråkig och dammig cement, skönt. Utöver den saknade tapeten så har vi ett gäng projekt på gång som är lite halvfärdiga, följande saker skulle behöva färdigställas;

  • Färdigställa mitt och Bs sovrum. Tak och väggar skall målas svarta, samt att det skall upp en tapet. Det skall även in med någon stor matta, gardiner + gardinstång skall upp, TV skall upp, barnsängar skall flyttas ut och utöver det skall det piffas till lite.
  • Barnrum skall färdigställas. Ingen direkt färg eller tapet på gång men kanske lite väggstickers eller något, fräsig lampa skall upp (ej upphittad än, någon som har någon fin barnlampa som idé?), förvaring för 1000 leksaker måste fixas samt att vi skall försöka få till det med 1 extrasäng för eventuella nattgäster eller om någon av oss behöver sova med barnen.
  • Köket är färdigmålat men känns fortfarande inte klart. Kökslampan skall upp, vi skulle vilja ha nya köksstolar, jag skall måla vitt i taket där jag kladdat blått, skåp behöver organiseras osv.

Men först och främst skall jag gå och lägga mig. Klockan är 20.58 och om jag kan somna inom 10 minuter så ger det förhoppningsvis mig åtminstone 6h sammanhängande sömn vilket får räknas som ren och skär lyx i dessa tider!

Inga kommentarer: