måndag 10 maj 2010

Utmanad

Härliga Alexandra har slängt en liten nominering till mig från sin blogg. Nu läser jag tyvärr inte 7 privata bloggar och jag har lite svårt att se att tex Alex Schulman skulle vara intresserad av att anta detta så jag bjuckar på ett par saker ni kanske inte visste om mig.

  1. Jag har fisk och fotfobi. Precis som alla andra tycker jag inte heller om ormar och spindlar men fiskar är nog det värsta som finns. När jag och Björn var i Thailand så badade jag inte mer än vad jag absolut behövde eftersom det GARANTERAT fanns haj i vattnet. Dessutom har jag hört om gammelgäddorna som lurar i vassen i Åsasjön.
    Fötter tillhör också det kanske absolut äckligaste som finns. Hårda hälar, spruckna naglar och tåbira...brrrrr.

  2. År 2004 fick jag ett infall och åkte ner till Tyskland för att jobba som hästskötare åt en dansk landslagsryttare vid namn Morten Gram. Det höll endast i ett par dagar och det berodde faktiskt inte på att hans fru var helt dum i huvudet (resultatet efter att hon fått en spark just där) utan att han barrerade sina hästar.

  3. Jag är som lyckligast när jag hittar en perfekt klämfärdig finne. På mig eller någon annan.



  4. Jag vet inte hur jag stavar till mina andranamn. Julia Margareta Victoria Nero. Jag är osäker på om det är något H med i MargaretHa eller om Victoria stavas med K. Det som är mest pinsamt är att jag bara behöver titta på mitt körkort men jag orkar liksom aldrig.

  5. Mitt första jobb var som stallvärdinna på Klämmestorp. Det innebar att man delade ut hästar till alla som skulle rida, mockade, sopade och kvällsfodrade. Utöver det skulle man hjälpa alla på med grejer och annat till hästarna. Man jobbade ungefär mellan kl 15-22 och för att man gjorde detta fick man rida gratis. Då gick jag i 5an. Det skall börjas i tid.

  6. Sen jag blivit "hemmamamma" så har jag pinsamt nog börjat fastna framför ultra-kristna programmet Sjunde Himlen på kanal 5. Det är för jävla pinsamt.

  7. Jag brukade lacka på Björn för att han alltid (enligt mitt tycke) spelade ett spel på sin telefon. Jämt jämt jämt satt han där och knappade. Gissa vem som fastnat nu...


Om ni läser och har en egen blogg får ni hemskt gärna gå loss och berätta hemlisar om er själva också. Lämna adressen i kommentarsfältet!

Inga kommentarer: