tisdag 18 maj 2010

Sommarens planer

Sommaren närmar sig med stormsteg. Åtminstone här i Stockholm där vi hade runt 20 grader och klarblå himmel igår. Jag premiärvisade benen och körde med kjol, stackars folk som vistades runt omkring sjöstaden.

Om 3 veckor, eller typ 2½ så flyttar vi till Linkan. Jag längtar och känner att det verkligen är ett bra beslut. Jag känner mig lite ensam till och från här i Stockholm. Nu får jag skylla mig själv över det för jag har ju som sagt var inte aktiverat mig direkt heller men jag har lovat mig själv och framför allt bebisarna att det skall bli ändring på det när vi flyttat. Det skall också bli skönt att få ha Björn lite mer hemma. Eventuellt så kommer han bara jobba 2-3 dagar i veckan tills det blir juli och dags för semester.

Så planerna framöver verkar vara följande;
- Namngivning för barnen nu till helgen
- Björn jobbar i Linkan 25-26e, jag har inte bestämt mig för om vi skall följa med, åka vidare till Jönnet eller stanna hemma i Stockholm
- Eventuellt åka vidare till Gotland och fixa iordning det sista på stugan - nu skall den nämligen bara inredas och sedan kan vi bo där. Hallelujah!!
- Veckan efter det är det dags för flytt och även om vi får hjälp med att både packa i och packa upp så känner jag en liten stress inför detta. Världens bästa pappa och morfar har dessutom fixat med städhjälp. Kan man sluta städa redan nu eller är det lite väl tidigt?
- Flytta till Linkan med allt vad det innebär i form av göra i ordning ny lya.
- Midsommar - firas förhoppningsvis med världens bästa brudgäng någonstans.
- Dags för semester, 1 vecka oplanerad, 2-3 veckor på Gotland

Och sedan känns det som att det "riktiga" livet i Linkan kommer att börja.
Vad gör ni i sommar?

1 kommentar:

Louise sa...

Jag och mitt entourage kommer bränna fläsket i två veckor på Kreta. Synd att jag inte har en massa fritid för då hade jag kommit och hjälpt dig med flytten, hoppas allt löser sig! Kan jag ringa Bosse och be honom om städhjälp oxå?? Kram