onsdag 5 maj 2010

Lite uttråkad

Alltså det här med att vara föräldrarledig.. så himla kul är det ju faktiskt inte. Jag antar att det är lite som att svära i kyrkan och säga detta men jag tycker faktiskt att det är ganska långtråkigt. Det betyder inte att jag inte älskar och avgudar mina barn, jag pratar mer om själva situationen. Varje dag ser precis likadan ut. Det skall matas. Det skall sovas. Det skall bytas blöjor. Det skall tröstas. Det skall bytas kläder. Och mitt i allt detta så skall det helst också hinna städas, tvättas, lagas mat och vara ute och gå.

Nu har jag ju inte engagerat mig direkt i att lära känna någon annan mamma så jag får ju skylla mig själv över att det inte händer mer på dagarna. Jag har lovat mig själv att det skall bli ändring på det när vi flyttar men det är ändå 1 månad kvar tills dess. Jag har träffat mammor som säger saker i stil med "Åh jag skulle kunna vara hemma hur länge som helst med mitt barn, det är ju så roligt". Que? Vad gör dem som inte vi gör här hemma? Eller är vi bara inne i en liten mellanperiod nu? Kommer det bli hysteriskt mycket roligare sen när de kryper och kravlar omkring?

Lite peppning hitåt tack!

5 kommentarer:

Tom sa...

Utan att ha varit mammaledig (snart appaledig), så är jag ganska säker på att det kommer bli jäkligt mycket roligare när dom hajjar mer och kryper, även om det kommer bli ett jädra jagandes på 2 st.

Fia sa...

Kan bara hålla med Tom. Dessutom blir livet bra mycket roligare ju bättre väder det blir ute.

Men självklart tröttnar man efter ett tag ändå, det är väl det som är charmen med det hela:
Att man lär sig att uppskatta att få gå till jobbet och få prata med folk som ger vettiga svar och inte motarbetar en hela tiden.

Karolina sa...

Haha, håller med. Not so entertaining. Kör lite smygprovokation och droppar då och då min tristess i ej passande sammanhang. Ex på babysången och i föräldragruppen. Det roar mig i det tysta.

helena sa...

du kommer få det så hejdlöst bra när ni flyttar hit, så du kommer aldrig mer vilja jobba ;)
vi kommer underhålla dig...

Jullan sa...

Bra pepp där och fantastiskt modigt av Karolina att häva ur sig något sånt på en mammaträff!