torsdag 22 april 2010

Familjeliv.se

Nu när Polly varit lite sjuk och dessutom när vi börjat med lite smakportioner så har jag googlat rätt mycket för att hitta lite information och tips om hur andra gör. Vad du än söker på så hamnar man alltid förr eller senare på en sida som heter Familjeliv.se . Detta måste vara himmelen på jorden för alla besserwissermammor. J*vlar vad det diskuteras och kastas skit på detta forum. Det är folk som är med i diverse diskussioner och debatter och man undrar faktiskt hur de ens har tid att ta hand om sina barn?

Här är ett axplock av diskussioner som pågår just nu:
  • Är jag snål? (Ja förmodligen)
  • Vi som shoppar danska barnkläder (Är detta verkligen av högsta intresse?)
  • Vi som vägrar ge våra barn burkmat (verkligen varning för prettosnack..)
  • Analblekning, vart finns det? (No comment)
  • Vi som inte tänker ge våra barn mjölkersättning (här kunde jag inte ens fortsätta läsa utan att få ett utbrott)

Och folk klagar över att de inte hinner med något när de går hemma...

2 kommentarer:

Ida sa...

usch jag fick panik bara av rubrikerna. Vad ska man ge om man inte kan amma anser de som vägrar ?! Tyvärr tycker jag de är lite så på öppna förskolor och liknande, alla ska bräcka varandra och jag vill bara hem ! dock var de ingen som pratade om analblekning när jag var på kyrkans sång stund sist ha ha. Tack för en underhållande blogg !

Louise sa...

Jag är den som är inne och muckar med folk. Naturligtvis tycker jag inte alltid som jag skriver men varför vara med när man kan vara emot!